Wikia

Broken is de eerste aflevering van het tweede seizoen van Once Upon a Time.

Samenvatting Edit

Realiteit en mythe beginnen te fuseren als sprookjesfiguren ontwaken uit de Boze Koningin Regina's gebroken vloek en herinneren wie ze waren. Maar tot hun ongenoegen zijn ze niet terug naar sprookjesland vervoerd. Om het nog erger te maken, Repelsteeltje - aka Mr. Gold - heeft in een poging om de overhand te krijgen in zijn machtsstrijd met Regina, magie geïntroduceerd in de stad. In sprookjes heeft magie zijn plaats, maar in onze wereld kan het onvoorspelbaar zijn. Ondertussen, terug in de Sprookjeswereld, ontwaakt prins Phillip zijn schone slaapster, Aurora, maar ontdekt dat hij en zijn reisgenoot, Mulan, binnenkort een dodelijke vijand zullen confronteren.[1]

Rolverdeling Edit

Hoofdrollen Edit

Gastrollen Edit

Bijrollen Edit

Trivia Edit

Betekenis titel Edit

  • In Storybrooke in het heden: De titel verwijst naar de Duistere Vloek die door Emma verbroken was in de vorige aflevering doordat ze ware liefdes kus aan Henry gaf.
  • In het Sprookjesbos in het heden. De titel verwijst naar de sluimervloek die door Malafide op Aurora was geplaatst en die door de ware liefdes kus van Prins Phillip wordt verbroken.

Bronnen Edit